ONDANKS ALLES “EEN TANDJE BIJSTEKEN” ?

Op het ogenblik dat deze regels worden geschreven werd het seizoen al een hele tijd geleden op gang gefloten, werden al heel wat bekerwedstrijden afgewerkt en is de competitie al aan weekend nummer negen toe.
Het minste dat we kunnen zeggen is dat het, in bepaalde omstandigheden, en om het zacht uit te drukken, met nogal wat verwarring van start is gegaan waarvoor de huidige bestuursleden zich wensen te verontschuldigen.
Een groot aantal belangrijke functies binnen onze werking dienden immers opnieuw te worden ingevuld en we kunnen ons alleen maar gelukkig prijzen dat ondertussen de belangrijkste functie in elke club of vereniging – namelijk die van secretaris – in de toekomst op een heel gemotiveerde wijze zal worden waargenomen door Karen De Wolf.
Ondertussen worden we nog steeds geconfronteerd met de problemen waar we allemaal, zowel privé als professioneel maar ook en vooral tijdens onze vrijetijdsbesteding te maken krijgen…  “het” virus dat we zo moeilijk onder controle kunnen krijgen.  
De vorige volleybalcampagne diende vroegtijdig te worden gestopt en we houden momenteel ons hart vast.  Dagelijks worden immers nieuwe of aangepaste maatregelen afgekondigd.  Om eerlijk te zijn : “Niet gemakkelijk voor beleidsmakers en zeker niet minder gemakkelijk voor uw bestuursleden, medewerkers, trainers en coaches om al hetgeen dat wordt meegedeeld in de daaraan verbonden regelgeving ook in de praktijk om te zetten”.
Laat ons daarom als regel nummer één “respect” tonen voor mekaar – met dat zevenletterwoord komen we al een heel eind.
“Het virus” is er ook in grote mate de oorzaak van dat we op budgettair vlak rake klappen hebben gekregen.  Vooral de ontvangsten in ons cafetaria liepen terug en dus ook de daaraan verbonden netto middelen om ons budget rond te krijgen.  Hetgeen onrechtstreeks wil zeggen dat we voor de rest van dit seizoen de handen uit de mouwen gaan moeten steken om via tal van organisaties en initiatieven “zaad in het bakske” te krijgen.
In die zin werden ondertussen met wisselend succes al enkele zeer gewaardeerde “nevenorganisaties” op touw gezet.  Pizza-verkoop op vrijdagavonden in de zomer, pasta, hotdog-verkoop tijdens drukke “thuisweekends”, de Sinterklaasverkoop en een wijndegustatie op zondag 12 december waarop al onze leden worden uitgenodigd om de juiste wijn te komen proeven en natuurlijk ook bestellen…  “om te serveren bij de kalkoen op kerstavond”…
En…  met meer dan enige trots kunnen we ook reeds meedelen dat we opnieuw het juiste bedrag hebben geprikt om de organisaties voor de halve finales Beker(s) van Oost Vlaanderen te mogen organiseren in onzen Dulpop.  Die zullen plaatsvinden tijdens het weekend van 26 en 27 maart 2022.   Over deze organisatie zullen we zonder twijfel nog verdere details communiceren maar vragen we nu reeds om die datum met stip te noteren in jullie nog nagelnieuwe agenda’s.
Tot slot wensen we jullie allemaal in de eerste plaats een heel goede gezondheid en heel veel ambiance bij alles wat jullie tijdens dit lopende seizoen ondernemen en mogen beleven.
Moedig mekaar aan, steun mekaar en help waar het kan om uw / onze club DE VAART te geven die ze verdient !


Met meer dan genegen groeten,

Jules De Maeyer
Voorzitter